torsdag 2. oktober 2008

Fridager i Helligstaden

Så er helligdagene ved nyttår over. Denne uken har bydd på 1,5 arbeidsdager, i tilleg til at vi har informert grupper fra Norge om CC ved to anledninger kveldstid. Stadig vekk kjente å treffe da...

De to fridagene mine har jeg stort sett brukt hjemme på French Hill. Noen sider i et par bøker er bladd over og avslapning er gjennomført med ståkarakter.

Jeg vil beskrive gårsdagen som et sosialt gjennombrudd. Endelig fikk jeg spillt fotball igjen. Jeg var stygt redd for at fotballen kunne sees langt etter dette året, men nå ser det ut til at det kan ordne seg. I alle fall litt. Jeg gikk forbi tre karer som stod og sentret litt. Etter et par timer var jeg gjennomsvett og nummer var utvekslet, slik at neste gang skulle jeg også få være med. Greit nok det. Endelig.

Ellers har fotoapparatet mitt fått seg litt mer erfaring. I går var jeg nemlig en tur i Garden Tomb og så tok jeg "Ramparts Walk" (Vandring oppe på muren til gamlebyen) som gir en fantastisk utsikt over gamlebyen. Kom ned hit og jeg skal guide dere på disse vakre steder.


Gamlebyen fra "Ramparts Walk"


Kontrasten til Nybyen er stor.

I morgen er fridag. Igjen. Den jødiske festkalenderen er grei og medgjørlig i oktober.
Lørdag bærer det til Galilea, fest og glede med Caspari-familien da.

Enn så lenge
-Chris-

4 kommentarer:

Anonym sa...

fort så eg komme ner ei helg:)

Anonym sa...

Så kjekt å lesa!
Skulle gjerne vore i Gallilea.
God tur og kos deg!

Anonym sa...

konge. eg begynner å glede meg heilt usannsynlig nå. guida tur på muren = ja, takk!

Andreas sa...

Særs kurrante bilder broder!