torsdag 2. oktober 2008

Marsh Dondurma



Sammen med disse jentene, Maria, Silje og Ingjerd reiste jeg på konsert i kveld.
Jeg leste i JPost om et band kalt Marsh Dondurma og fikk plutselig lyst å gå på konsert.

Kort sagt kan jeg si at det endte opp med kanskje et høydepunkt til nå i mitt opphold her nede. Sjelden har jeg sett et band med så masse energi og utstråling. Noen av gutta der må jo ha kondis som en vanekriminell med en litt for lite kjærlig svigermor. Det var liksom aldri stopp.

Hvem er så bandet?
Jo, de er 13 mann og to kvinner:
2 på trombone
3 på trompet
5 på perkusjon
1 på tuba
4 på klarinett/saksonfon og andre merkelige blåseinstrumener.

Stilen er som følger:
- Du tar melodien fra en slangetemmer i midtøsten
- Legg til rytmer fra Øsblokklandene
- Blåseriff (kan du si det?) fra Duke Ellington og In the mood
- En god dose energi
- et godt sceneshow

og vips. så har du noe som er umulig å spore opp dersom en kommer nord for krysset hvor en kan ta av til Mannheim ved Rhinen i Tyskland.

Aldri før har jeg likt brassband, men det var noe nytt med Marsh Dondruma. En ble bare overbevist.

Anbefalelsen er å sjekke det ut på youtube.





3 kommentarer:

Anonym sa...

HEI!!

Så kjekt at du hadde skreve på bloggen vår for då fikk me vite om bloggen din!

Konge å lesa at du oppleve masse kjekt! Off, me sko så gjerne sagt at me lett kunne komme å besøkt deg, men pga av at både magnus og meg har mye obl. undervisning, kan d bli vanskeli. Samtidi må me jo sei at me har et bryllup me må sette av litt penger te.. tihi.. Men me får se! Du må uansett kosa deg MASSE der nede. Me tenke på deg og sko gjerne hatt deg på middag ein dag.. Me får ta d igjen:)

Guds fred over arbeidet!
Store klemmer fra Møffi og Magnus!

Anonym sa...

halla chris!
Yes, balkanboogie er vannvittig kjekt! Hvis du har lyst til å sjekke ut denne linken, så er d også noe av samme greia, vannvittig mye energi!!
http://www.myspace.com/hojfenbalagan

Anonym sa...

og de er svenske:-)