lørdag 4. oktober 2008

Dagstur Israel rundt.

Idag har jeg tilbragt flere timer i bil. Grunnen er den enkle at det var "landsdelstemne" for menighetene i Nord-Israel i Yar Levi. Utrolig konge å få være med her. Vi reiste fire stykker fra Caspari-familien, noe som skulle tilsvare noe sånt som 80% av staben som er der fast.


Meg, Heidi, Kunt og Hanna i boksalget.

Det hele foregikk utendørs i en skog, og det var en god del over 1000 sjeler som hadde fylket seg. Fikk ikke så mye ut av gudstjenesten i og med at tolkingen falt litt bort i selve talen, men det var godt å være til stede av den enkle grunn av å få være vitne til arabiske kristne og messianske jøder som tolker hverandres taler og vitnesbyrd. Lovsangen gikk på arabisk og hebraisk om en anen, en god opplevelse. Det finnes håp i Midt Østen, det håpet heter Yeshua Mesiach.

På vei hjem kjørte vi gjennom Jordandalen og gjennom vestbredden. Jordandalen er et fantastisk landskap og en kan bare henge med haka når en ser utsikten over genesaretsjøen. Like fint fortsetter det hele veien, gjennom ørkenen og like til Dødehavet og Jerusalem igjen. Et vakkert land med utrolig store kontraster. Jeg er priviligert.


Et utsnitt av Judeaørkenen

Så har jeg begynt å glede meg. For på tirsdag kommer nemlig David og Benjamin på besøk. Det blir utrolig gøy å få vise dem Jerusalem og forhåpentligvis litt mer av Israel også. Vi skal nok få noen fine dager sammen, utvilsomt.


Lillebror Benjamin kommer


Storebror David kommer.


Dette er fra forrige gang de var på ferie sammen.


Helga er over, og en ny arbeidsuke er igang i morgen. Tida går fort, men så kommer den da også.
Har det utrolig fint. Fin jobb, fint land, fin by, fin leilighet og masse fine folk.
-Chris-

5 kommentarer:

maria celine sa...

Skygge på halsen eller skille etter t-skjorta? Du ser brun ut :)
Heldige du som får besøk!!

Anonym sa...

Hørte rykter om någen rogalendingar så hadde sitt deg i folkemengden i dag:) hehe! Benjamin e jaffal i fyr og flamme, gla på dokkas vegne! Men eg kjeme eg og, bare vent;) Bra spring!

Magnus sa...

Konge med besok av fam. Jg tviler paa om jg far til en tur til det lovede land kamerat. Selv om jg har utrolig lyst blir det nok vanskelig med den ruta jeg har.. Ja Maria har rett, du ser brun ut. Men slar du meg? ;0
Bloggen din er uansett helt sjef! Keep it up man

katrine i bergen sa...

apropos boksalg.. eg har begynt på tusen soler;)

Anonym sa...

Skulle gjerne vært med på dagstur sammen med deg. Håper at de kan legge seg til rette senere. kos dokke. Abba.