lørdag 7. februar 2009

Velsignet helg

En god helg er til ende. Endelig kom tiden da jeg kunne få roe ned sjelen og hente litt krefter.

En bedre start på helgen enn jeg fikk kunne ikke engang Haruki Murakami med sin magiske realisme komt opp med en gang.
Det har seg slik at jeg mistet lommeboken min på bussen. Dette medførte en hel del leting i leiligheten og andre ubeleiligheter med tanke på sertifikater og bankkort.

Men for å gjøre fortellingen kort:
Jeg fikk en telefon fra Foreningen for nasjonalparker i Israel. De sa at en hadde funnet lommeboken min og sett navnet mitt på et nasjonalparkkort og ringt kompisen sin i nasjonalparkforeningen for å få tak i nummeret mitt. Slik infor er sikkert konfidensiell og kan ikke gis ut. Dermed fikk jeg nummeret til fyren som hadde funnen lommeboka mi av kompisen hans i nasjonalparkforeningen. Jeg ringte ham og fikk etter mye om og men avtalt å møte ham på plass 1. Plass 1 funket ikke som møtested i og med at han kjørte buss og var for tidlig ute, siden passasjerene ikke kunne vente, måtte vi avtale plass 2. På plass 2 stod han med bussen og ventet på meg. Og med seg hadde han alt. Bønnesvar.

I tillegg har jeg hatt besøk av Gunstein og Jon Sondre. Enkelt besøk som står for underholdning og mat. Deilig å få slappe litt av med godtfolk av slikt kaliber.

DVD-spilleren har fått kjøre seg litt varm igjen. Sammen med en del boklesing i sola på altanen kan det vel sies at det kulturelle kravet for helgen er dekket.

Når du i tillegg kan avslutte helgen med en bedre middag på restarant med gode folk, komme seg hjem og i seng før tolv, ja da kan helgen sies å være velsignet vellykket.

Uken som kommer er uten planer. Den skal vel brukes til å gjenopprette linjene hjem til Norge. Kontakten nordover har møtt noen skjær i alt som har pågått her nede. I tillegg skal vel Ravi Zacharias få lære meg litt av hvert i boken The Grand Weaver.
Kanskje uken uten planer gjør at orkesterplass kan få litt bilder igjen, vinterdvalen er forhåpentligvis over for denne gang. Orkesterplass er på vei mot vår. Det er i alle fall følelsen du får når du sitter å svetter av å lese Jan Guillou ute i sola.

Nyt været! Og pass på ryggen når du måker all snøen!
Chris

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja kickass!

Hørres ut som du har hatt ei spennanes helg jallefall! Her heima e d krittkvitt, de lave ner m snø:P
Glede meg t du komme heim;D Gla i deg!

Bønnå

Anonym sa...

HALLOEN kjære Christian.
Godt å høre at det har vært ei god helg for deg. Godt at du fekk igjen lommeboka. Hadde ikke vært kjekt å skulle fikse alle papirer nye. Bøfjellet var fantastisk i dag, snekrystaller som skein i kapp, sol, kjelkeføre sjeldent til her å være.
Vi gler oss til å treffe deg igjen.
Ha ei fin og god uke. Mungu akubariki. Baba yako.

O'Bakken sa...

Godt det gikk godt. Jeg hadde selv opplevelsen av å glemme igjen - nemlig en dåpspresang jeg hadde handlet på lørdag som jeg hadde med meg på MUF (siden jeg ikke var hjemom etter butikkhandelen). Den presangen ser jeg dessverre aldri igjen. Heller ikke har jeg råd til ny. Møkk!

Yngvegutt sa...

Litt dårlig i ryggen etter å ha gravd vekk nokre meter med djup snø frå trappa ja. Signe varme.

Les du om Arn?

Anonym sa...

Snø é oppskrytt, 11 dagar te så levere eg i "heimlandet" :) Har du någen ønsker om innkjøp av någe?:)

Chris sa...

Bønnå: Glede meg og. Gjekk i T-skjorta i dag. Savne ikkje nsøen:o)

Pappa: Planlegg ein tur t Bøfjellet neste gange eg ikkje e på Rennesøy og.

Kenneth: Når komme enset nr av Fast Grunn, sånn apropos?

Yngve: Feridg med Arn 1,2 og 3, nå står Ravi Zacharias for tur.

Ellinor: Har sikkert masse, må bare tenka litt først

Haakons lille sa...

cousnHei there crisse gutt!!!

Lurte bare på om det e kaos i forbindelse med valget i dag???
Siden du skreiv litt om borgermester valget,så kunne det vore kjekkt å høre litt om kos det e i Jerusalem under valget.

Hilsen Onkel