onsdag 13. august 2008

Visum - ingen enkel sak

1. Jeg sender kopi av mitt pass til israelsmisjonen.
2. De sender søknad til Israel.
3. Kontoret for kristne kirkesamfunn i Israel skriver en anbefaling.
4. Denne anbefalingen leveres til Caspari Center.
5. Caspari Center leverer denne videre til innenrikskontoret i Jerusalem.
6. Innenrikskontoret i Jerusalem inngår et vedtak som sendes til den israelske ambassaden i Norge.
7. Christian får stempel i passet?

Pr dags dato vet jeg at det foreligger en anbefaling (pkt 3) og denne er forhåpentligvis snarest mulig på pkt 4.

Spørsmål man fort blir lei av:
1. Når reiser du?
2. Hvorfor får du ikke visum?
3. Vet du når du reiser?
4. Når får du visum?
5. Når har du utsatt flybilletten til?
6. Er det så vanskelig å få visum?

Kjære lesere: Svaret er: EG VETT IKKJE!

Spre dette rundt, så slipper jeg kanskje disse spørsmålene.

Ellers alt vel.
Oslo ankommes lørdag.
Familien har hatt en siste samling før alle er sammen igjen på ca et år. Trist, kommer til å savne dem en del. Men hva gjør en ikke for Guds rike?

Leser du bloggen og har ikke link på sida her i "favoritter"? skriv inn adressen din i en kommentar, så blir jeg fort leser av din blogg...

Neste år i Jerusalem - Chris -

1 kommentar:

Håvard Fossli sa...

så... greier du ikke å få visum eller?
jeg har leamus på ryggen jeg.