onsdag 4. mars 2009

På tråden med "private number"

Mike ringte igjen idag - etter flere bønner til Gud om at han må ringe igjen. Gud arbeider utvilsomt i Mike. Det er stort å få se hvordan han får se mer og mer av Gud.

Hva har skjedd siden sist gang?

1. Mike har tatt steget han ikke har turt før. Nå har han kjøpt seg et Nytestamente. Den nye pakten. Etter å ha lest litt i det har han funnet ut at den nye pakten er mye mer "anvendelig" enn den gamle pakten. GT snakker om lover som nesten blir ulogiske, mens Jesu lærer oss hvordan vi skal leve livet forteller Mike meg. Det er herlig i mine ører. Så langt har han lest litt i evangeliene og de tre første kapitlene i romerbrevet. På spørsmålet om hva som har vært mest utfordrende eller den største aha-opplevelsen, sier han "The love of Christ". At Gud elsket verden så høyt at han fornedret seg selv til å bli menneske er bare helt fantastisk sier han.

2. Som om ikke det å gå til innkjøp av et NT var et stort nok skritt har han faktisk evangelisert for første gang. Tro det eller ei!
Han var i samtale med en religiøs jøde om hva han trengte i livet.
Ortodoks jøde: Du må finne det du har behov for i livet
Mike: Jeg har funnet det
Ortodoks jøde: Å?
Mike: Ja, Jesus er alt jeg trenger!

Litt lenger ute i samtalen:
Ortodoks Jøde: Kan du forklare hvorfor kristne ikke levere etter loven?
Mike: Jesus har fullført loven for oss!

Dette gir meg frysninger på ryggen!

3. Jeg fortalte at jeg måtte innrømme noe til ham; "Jeg har fortalt en del folk hjemme i Norge om deg, det er mange av mine venner og kjente som ber for deg nå. De spør hele tiden hvordan det går med deg og er oppriktig interreserte." Mike svarte: "Wow! Tusen takk!!! Det betyr masse, og det er godt å høre."
"Mange ber om at du må finne sannheten som du leter så etter"
"Jeg har funnet den!"

Amen! Takk Herre Jesus!

Jeg ber og håper på at Mike må fortsette med å søke Gud og finne sannheten om Messias i Bibelen. Vær med å be om at Gud må gi meg visdom i videre samtaler med ham og at Den Hellige Ånd må bruke meg som et verktøy og en munn som taler HANS ord, ikke mine. Be om at Mike kan komme helt frem til og bli i Sannhets erkjennelse og at Sannheten må sette han fri!

Til Guds Ære!

8 kommentarer:

Andreas sa...

Vi ber fortsatt for Mike og for deg broder. :) Fantastisk å lese det du forteller altså..

Ronny sa...

Fantastisk!!! Så godt å lese!!

O'Bakken sa...

Det er HELT rått! Han ringte feil!!! Gudfeldig på alle måter! Måtte de finne Kristus!

Anonym sa...

åh, eg kjenne eg fryse ner gjennom ryggen! Gud e mektig!
..men samtidig har han ein sans for humor:) Mike ringte feil, men fekk tak i Jesus, Guds Sønn!:)

Anonym sa...

Mike og du er eit bønneemne!
Herlig!

Anonym sa...

Frå Maggen forrige kommentar:)

Anonym sa...

Halleluja! Gud er stor!!

Anonym sa...

Da var det verdt at du brukte ett år av livet ditt i Jerusalem.
Hels Mike.
Unanifahamu...... ni mimi nilyoolewa na mama yako.