fredag 20. mars 2009

Norgetur

Vannet smaker godt og blir varmt før det har gått 3 minutter. Jeg er i Norge.

Før denne paradiske tilstanden krevdes en stor betaling. Mesteparten ble betalt med en og en halv times sikkerhetssjekk på Ben Gurion i Tel Aviv.

Balagan!

Hele 12 personer var innblandet i kontrollen av en tilsynelatende stor terrortrussel.
- Blå øyne
- 185 cm
- Gjennomsnittlig fotsvette
- Ingenting skjult i bukselinningen
- Spiller fotball
- Arbeider sammen med andre nordmenn i en norsk organisasjon, men bor med en danske og en finne og arbeider ikke bare med norske til tross for at organisasjonen er norsk, samtidig som den har samarbeid med en annen, finsk organisasjon som også på en måte er med på å hjelpe den norske organisasjonen til å få et center i Jaffa Street 36 til å gå rundt.
- Har et pass uten innreisestempel

Problemer. Selvfølgelig.

"Sitt her"
"Svar på disse spørsmålene"
"Ta av deg skoene"
"Tøm lommene"
"Legg genseren din her"
"Har du en dagbok?"
"Svar på disse spørsmålene"
"Kom hit"
"Christian?"
"Født i Tanzania?"
"Svar på disse spørsmålene"

1,5 time
(U)sikkerhetsklarering 6/6 - Ny rekord for mitt skremmende åsyn.

Det hele endte opp med konklusjonen at jeg tross alt ikke hadde kjemiske våpen i bagasjen min. Men jeg var jo fortsatt en stor fare.
Sett på den positive siden fikk jeg jo god hjelp til å sjekke inn og et fint følge helt inn igjennom passkontrollen. Der sa de ikke: "takk for nå", ikke: "takk for samarbeidet", ikke: "Shalom", Ikke: "Lehitraot". Men de sa: "Go straight"

Ah, Israel.

P.S. Idag har jeg spist svin... Tenk om de hadde funnet ut det i går!

5 kommentarer:

O'Bakken sa...

Velkommen "hjem"! :) Blir du å se i Oslo før du reiser Hjem igjen?

Yngvegutt sa...

Haha. Festlig.

Andreas sa...

Oslo venter på deg.

Chris sa...

Oslo kan nok vente lenge. Sas og Norwegian kjører blodpriser. Spesielt for en voluntør uten lønn

Andreas sa...

Sabla sasnorwegian.