lørdag 6. desember 2008

Oppdatering

Sosialt sett
- Masse moro
- Sushikveld med gjengen funker bra
- Studietur med Israel College of the Bible til uka. Bra folk og forhåpentligvis bra tur
- Julebaksten er sikret
- Elyahu har blitt med på møte igjen, og han ville gjerne bli med flere ganger, men understreker at Jesus ikke er Messias...

Leiligheten
- Er kald
- Er ferdig pyntet til jul
- Er fyllt av arabisk julemusikk.
- Er kald

Jobb
- Vi har lagt bak og Shabbat School Seminary med 118 deltagere, det gjør hverdagen noe mer rolig
- Har fri fra mandag og ut uken på grunn av tur
- Får mer opplæring i bibliotek ettersom det blir mitt ansvarsområde etter jul - Spennende!

Og i bilder:

Julekakebaking


Maria i julebaksten.


Olsen var enig i det som ble bakt.


Silje fikk prøvd seg på danske æbleskiver. Egentlig vaffler i kuleform.


Trine stod for underholdningen.


Kirsten viser dansk julebaksttradisjon.


Julepynt


Julekransen på døra er den eneste i mils omkrets. Majestetisk.


I stuevinduet henger julestjerna og juleduken - selvfølgelig. Også kjøpte vi snøspray, og oppi snøsprayboksen var det nok snø til å tegne ei stjerne og skrive MI... men det skulle jo være nok det...


Julekrybben er på plass. Vi har prøvd å gjøre det hele mer realistisk med å sette opp en mur rundt Betlehem.


Speilet er til og med i julestemning.


Julekalenderen er oppe og alle lysbrytere har fått glittertråd.


Antennen får inn en halv arabisk kanal, da duger den bedre som julepynt.


Juletreet er ikke av den gigantiske sorten, men det er alikevel bærekraftig

OK. Anyway. Ha en fin søndag.
-Chris-

11 kommentarer:

Andreas sa...

Digg med Israelsk julesstemning!

Mild He laid His glory by
Born that men no more may die
Born to raise the sons of earth
Born to give them second birth

God advent bror.

Anonym sa...

hehe, de såg kosli ut! Meir en de eg har fått opp..ein blå engel og någen hjerter:P Men julå kjeme fordeom!:)
I helgå har me hatt adventcup for 8.-10.klasse her, så bønnå har vert oppe me någen kompisar! Kjempe kjekt, men nå kjenne eg at eg e sleden..å då é de allti oppkvikkane å tenka på at du må gå vakt for ungane te kl. hal 4:P hehe! Ha ei fine nått. Gla i deg broder ciccan

Anonym sa...

konge!=) god søndag te deg au!

Anonym sa...

NYDELIGT..rett å slett NYDELIGT! Du vinne i pynting!! GO advent te deg! Tenk at du BUR i Israel!!

O'Bakken sa...

Hahaha. :D Fantastisk. Er det mest julete jeg har sett på lenge :D

Jeg gleder meg som et hekkfjell til å besøke deg altså! Da skal jeg oppleve "Jerusalem from the inside", helligstaden fra de innfødtes synsvinkel! Så nå vet du det :P :D

Snakkes. Shalom. Gud signe Israel.

Anonym sa...

Afrostil i heimen. ikkje rart du trives :)

Anonym sa...

Less is more. Du nærmer deg en grense Christian… Bevare meg velsignet adventstid!

Yngvegutt sa...

kor kaldt e da egentlig? Vil ha harde fakta på bordet. Eg føl nemleg med på været i Jerusalem kvar dag på baksida av Aftenpoften kultur...

Anonym sa...

God advent, kjekt at dokke ser verdien av å lage til jul. Hils så mye til Maria og Silje og sei at dokk har pynta fint.
Nå skal Bønna og eg sjå Liverpool kampen.

Anonym sa...

Christian, du har msn virus....

De sama jelle for såvidt david...

Anonym sa...

Danske æbleskiver er det samme som norske munker.... :-)