tirsdag 23. desember 2008

God Jul fra Nrk Rogaland og Christian

Så var dagen før dagen her. Julegavehandelen er historie og alle de tre pakkene som skulle kjøpes er kjøpt, pakket og klare. Det heter effektivitet å gjøre julehandelen på 25 minutter.

Jeg fikk ikke mandelen i grøten.
Denne setningen oppsummerer ikke en tradisjonstro julegrøt samling hos Knut og Hege, men den forteller kort og godt att jeg ikke fikk mandelen i grøten. Familien Mark Hansen tok storeslem og hanket hjem 2/2 mandler. Sterkt.

I dag fikk jeg telefon fra en kar som oppførte seg som om han hadde kjent meg i alle år. Vi snakket om hvordan jeg skulle feire julen i Jerusalem og om vær og vind, løst og fast. På slutten av samtalen fikk jeg vite at han skulle ringe meg i morgen tidlig for at rogaland kunne høre en stemmningsrapport fra en rogalending som skulle feire jul i Helligstaden.

Dette betyr altså, at dersom du er oppe kl 06.00 norsk tid, og slår på radioen på P1 Nrk Rogaland. Eller bare trykker deg inn HER og velger P1 Rogaland, er faren stor for at du får høre meg på selveste julaften. (Jeg er sikker på mellom 07.00 og 08.00 en gang, norsk tid)
Tenk det! Det er min gave til deg. Trøste og bære! mest bære...

PS. Dersom dere har lyst på en personlig hilsen, kan du jo foreslå det i kommentarfeltet. Selv om jeg tviler på at en såpass proff sending som Rogaland Regionalen vil åpne for personlige hilsener, får jeg i alle fall et inntrykk av hvilken hilsen du kunne tenke deg å få av meg. Det kan jo være godt å ha med seg videre i livet.

Håper dere alle har det fint i det ganske land med familiehygge og med det gode gamle juleevangeliet (Oversettelse fra Kanaan-språk: De gode nyhetene fra julen)

Skulle gjerne vært med dere Benjamin, Ellinor, Ole Andre, David, Mamma og Pappa. Spesielt god jule til dere og Guds velsignelse i fellesskapet.

God Jul alle mann.

Hilsen Christian

10 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul til deg og.Me er spente og hørra deg på radioen.Hilsen alle på Vaulen og Hinna.

Anonym sa...

Go jul, Christian. Hilsen oss på kaien. Ellen sofie( ivrig blogg-leser)

Anonym sa...

Hei på deg Christian!

Vi ønsker deg en riktig God Jul. Etter som vi forstår så har du det godt.
Det skal bli kjekt å høre på deg i morgen tidlig.

Julehilsen fra oss som feirer jul på Konnerud.
H.B.M.L.E. og A.E.K.og P.
Tog du an?

Anonym sa...

Hey kickan! Kunne godt tenkt meg ein julehilsen!!
Gjør ditt beste!!

Chris sa...

Håpe du e nøgd daniel:o)

Anonym sa...

Kjekt å høyra deg på radioen. Det kjem vel i reprise utover dagen. Men, at han sa du kom frå Østhusvik...kan du tenkja deg for ein FEIL :)på ein Sørbøbu. Me lurte lenge på kven kompis Daniel du helsa til. Men, selfølgelig det er jo gode gamle Daniel B. Dokke e løgne!

Andreas sa...

God jul Chris.

Ak sa...

God jul! :-)

Anonym sa...

Hei Christian
Ønske deg ei god julehelg.
Er stadig innom bloggen, og forstår du trives og har det greit, og godt er det. Me har det flott, og det er nyyydelig å ha fått heim dei som me ikkje hadde sett si august - frå Val og Volda.
Hilsen Jorunn

Anonym sa...

Meget nøgd Christian!!
Hørte det ikkje direkte, men fant det på nett, så de som ennå ikkje har hørt det kan finne det her, 1t og 43m ca ut i klippet..

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/447402

Hilse tilbake!!