fredag 19. september 2008

Shabbat shalom!

Først en rettelse fra i går: Jeg bor jo selvfølgelig ikke i en gate som heter Giva Tsafartit, men området heter det. På engelsk, French Hill. Gaten jeg bor i heter fortsatt Bar Kocba street og kommer sikkert til å hete det så lenge jeg hører til her.

Dagen i dag har inneholdt Holocaust-museet Yad Vashem (Hebraiskgutta kan gjette på hva det betyr), en vandring oppe på muren i gamlebyen, en bedre middag på byen med Knut og Hege. Hummus var menyen, og sansynligvis ikke for siste gang i år.

Etter å endelig ha fått pakket ut av kofferten og kommet meg skikkelig inn på rommet mitt, var det filmkveld.

Dagens nye tillegg til dagliglivet er skype, WebCam og Israelsk telefonnummer. Så dersom du ikke ser adressen som står til høyre i menyen på bloggen her, kan du alltids skype meg... Search me up...

Alt for i dag...

Meg og vår eminemte utsikt... litt av den da...



Mye av utsikten mit sånn hverdagslig. Blir litt bussing omkring. Fort gjort.

Har et bønneemne sånn på tampen, og det er at det må ordne seg for Caspari Center å få de visumene vi trenger. Dersom myndighetene setter seg på bakbena ser det litt dårlig ut md bemanningen. Vær med og be om at det må gå i orden.

-Chris-

4 kommentarer:

Andreas sa...

En bra start på oppholdet? :)

Anonym sa...

Hei Christian. Takk for flott blogging, hvis det heter så. Skal bli spennende å følge deg videre. Lykke til i tjenesten. Ellen sofie

Kristin og David sa...

yo bro! såg bra ud i israel, glede meg t å komma på besøg!! plutseligt e eg der vettu:)

Anonym sa...

Natt nå, men må takke for at du har kommt vel frem. LYKKE TIL MED ARBEIDET OG OPPGAVENE. Er med deg slik bare en pappa kan være med deg. Pap