torsdag 18. september 2008

Giva Tsarfatit


Takk for kjøring og godt selskap på gardermoen!

Så var målet for reisen nådd. Det vil si at det hele begynner her og nå.

Ankom Tel Aviv 04.15 i natt og til Giva Tsafartit, gaten jeg bor i, rundt klokken 8.
Her ventet hele gjengen. Knut Helge, Hege, Maria, hennes besøk Eva og Silje. Herlige folk.

En nødvendig frokost ble avløst av en tur til gamlebyen med Maria og Eva. Her gikk vi gjennom pensum og så det som kreves av enhver turist. Kirker så store at Paven må ha seriøse nerver for når regningene for oppussingene kommer.
Turen i gamlebyen ble endt med et forsøk på å finne veien hjem med arabisk buss alene, takket være hjelp fra Maria og en underbegeistret bussjåfør, kom jeg meg hjem, via det eminemte supermarkedet på hjørne.

Caspari-gjengen hadde fest i kveld, en av de ansatta skal gi seg for å studere i Romania. Dette gav meg muligheten til å treffe hele Caspari-familien, ser veldig fram til å jobbe med den gjengen!

Dag 1, er over. I morgen venter Holocaustmuseet. En skal jo få være turist i begynnelsen.

Men så lang altså: Alt bra, jeg bor med fine folk i en fin leilighet, har tidenes terrasse, jobber med bra folk og er i gang.


Denne lappen hang på leilighetsdøren når jeg kom i dag tidlig. Prisverdig.

Er forresten blitt kjendis innenfor DNI/R2S - endelig:o)
Se her
og her

PS: til dere som kanskje har prøvd å sende meldinger; det er nok et håpløst prosjekt. NetCom kontantkort leverer ikke i helliglandet. Snart kommer det nok et israelsk nr.


-Chris-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å se at du er trygt framme og at alt er vel!

Håvard Fossli sa...

herlig. det er bra. konge.

"Men så lang altså: Alt bra" så lang at alt er bra. da kan ikke ting bli bedre.

Chris sa...

Du legge jo merke til alle detaljer Håvard... En god setning da... "Ikke for å skryte liksom, men..."

Andreas sa...

Boker tov broder! :)