tirsdag 13. januar 2009

Livstegn

Lang tid har gått siden jeg har tatt meg tid til å oppdatere bloggen. Grunnen er at jeg har vært en god vert for Bernt og Endre og ikke brukt tiden på internett når vi heller kunne oppleve Israel.

Mange av dere spør om krigen og om hvordan jeg kan leve oppi alt dette. Her er mitt standard svar:

"Jeg merker ingenting til krigen i Jerusalem. Som en person uten TV i leiligheten er de bildene jeg får fra krigen hentet fra Jpost, Db og Vg. Dette betyr at dere som ser på kveldsnytt og nyhetene i Norge ser mer enn hva jeg ser.
Det eneste som kan minne om krig her er de få ekstra væpnede vaktene i gamlebyen og de totalt tomme gatene der. Streiken gjør at gamlebyen minner mer om en spøkelsesby enn om en turistmagnet.
Jeg har det bra, og sist gang jeg så en rakett var nyttårsaften 07/08. Det er faktisk farliger å oppholde seg i Oslo, London eller en annen Europeisk storby for tiden."

Mye har skjedd disse to ukene. Hiking i ørkenen, Heldags sykkeltur rung Genesaretsjøen med konstante smerter i kroppen. Billig hostel med lopper i sengetøyet og gode venner på besøk.

Formen er god, men skal sannheten fram må jeg nok si at noe av energien min er forsvunnet. Foreløpig vel og merke. Gi meg noen dager å komme meg på, så skal du nok se at bjørner rører på seg i hiet.

Godt nyttår.
Chris

10 kommentarer:

Anonym sa...

Christian! Are you still a christian? Fillern, kanskje hørt den før?

Uansett, kjekt å lese frå deg, og vite at du har det bra. Eit par viktige spørsmål frå meg til deg:
- Korleis går det med Bibellesinga?
- Får du fulgt med Premier League i stor grad?
- Er der potesnielle koner?
- Vurderer du å kjøpe Tottenham-drakt?
- Kva cd/musikk høyrer du mest på for tida?
- Og sist men ikkje minst: Har dei peppes pizza i Jerusalem?

Mange spørsmål?

Gud signe deg!

Helsing Magnus Andreas

Anonym sa...

Hei. Det va kjekt å lese blogg fra deg igjen. Ser etter ofte ser du, måtte spør mamsen din om du va gått i hi, men forstår godt at vennebesøk kommer først. Lykke til videre. Ellen Sofie

Chris sa...

Magnus

Christian! Are you still a christian? Fillern, kanskje hørt den før? YES, I AM STILL A CHRISTIAN (ÅNDELIG OG NEMNEVERDIG)

Uansett, kjekt å lese frå deg, og vite at du har det bra. Eit par viktige spørsmål frå meg til deg:

- Korleis går det med Bibellesinga? DET GÅR I NORMALEN VETTU. ET PAR KAPITTEL HVER KVELD:O)

- Får du fulgt med Premier League i stor grad? JA, OG DET GÅR DESVERRE DÅRLIG.

- Er der potesnielle koner?
OVERALT. EG E IKKJE KRESEN VETT DU

- Vurderer du å kjøpe Tottenham-drakt?HADDE ALDRI FALT MEG INN. KANSKJE DERSOM DET STOD OM FREDEN I MIDTØSTEN.

- Kva cd/musikk høyrer du mest på for tida? WOVENHAND - TEN BIRDS OG KANSKJE YARIV GOLDMAN - ELEKHA (ISRAELSK FYR)

- Og sist men ikkje minst: Har dei peppes pizza i Jerusalem? NEI, MEN DEI HAR SUSHI OG MACDONALDS. HVIS EG REISE TIL RAMALLAH KAN EG TA EIN KAFFI PÅ "STARS AND BUCKS" FACINERANDE

Mange spørsmål? IKKJE MER ENN EG KAN KLARA

Gud signe deg! OG DEG OG BRODER

Helsing Magnus Andreas
HELSING CHRISTIAN

Yngvegutt sa...

http://www.352media.com/rantingandraving/CMFiles/Images/CapsLock.jpg

:-)

Eg og Andreas slenge oss forresten på samme fly som Kenneth i påsken :-)

Fun fact: Dagens ord-bekreftelse: rencies.

Andreas sa...

Skulle til å si det Yngve sa.

Håper det er greit.

Ordbekreftelse: unlypet

Anonym sa...

Godt å høre at det står bra til med deg og at fremdeles har moyo etter wageni. Mungu akubariki na kukulinda, baba yako.

Anonym sa...

Godt å vite at du lever! Hele klassen har nå vært samlet på 596 (vi manglet bare Smetana), ellers savnet vi tidligere klassekamerater som nå befinner seg rundtomkring. Take care!

heldags... sa...

Er det krig i Jerusalem?

Anonym sa...

Lykke til med alt besøket denne veka! Du kan jo Israel på kryss og tvers nå etter at du har vore reiseledar for så mange. Heldige alle som får besøkja deg. Take care!

Anonym sa...

OPPDATERINGGGGGGGGGG :)
Hvordan står det til?