søndag 20. juli 2008

En glede og en tanketwister

Jeg står i gjeld...

...I gjeld til disse gutta.

Team CSC Saxo gjorde dagen for meg i dag. For et lag! For en taktikk! for en sport!
En dag som dette får meg til å håpe på trippelt CSC på pallen i Paris. Først Sastre, så to ganger Schleck. Herlighet!

Så en tanketwister.
Ryktene sier at en person med downs har et kromosom ekstra i forhold til andre.
Sett at en annen menneskelig situasjon, for eksempel astma (kjempetilfeldig) er i samme situasjon.
Sett at en person med astma blir utsatt for en uvanlig påvirkning. For eksempel å få bakepulver over seg. Sett at et eventuelt astmakromosom vil reagere sammen med bakepulveret.
Er det da mulig for mennesker å få akutt downs?

hæ?

3 kommentarer:

silje sa...

det er siste episode av 24, sesong ein.. se det for deg.

Jack Bauer får akutt downs syndrom.

det har eg tenkt på. perfekt sesongavlutning.

Andreas sa...

Antyder du at jeg kan få akutt downs? Usaklig påstad.

Tror ikke bakepulver og kromosomer "reagerer" så lett med hverandre uansett. Om det er downs eller astma, samma det liksom.

maria celine sa...

Jeg tenkte også på deg Andreas. På grunn av astmaen altså. Har du prøvd?