tirsdag 22. juli 2008

Brodern gjør d stort...

Dana Cup:
Mastra jublet for seier


Mastra kunne juble for seier i sin første kamp i Dana Cup tirsdag.
Det er mange lokale lag som er i sving i byen Hjørring denne uken. Totalt er det 55 lag fordelt på 17 klubber fra Rogaland. Tirsdag ble de aller første kampene blåst i gang.

Mastra har med ett lag i guttenes 13-årsklassen, og de spilte sin aller første kamp mot Strindheim. Og Mastra-spillerne var veldig spente før den første kampen deres i Dana Cup.

– Vi spiller til daglig i 2. divisjon hjemme, mens Strindheim spiller i den lokale 1. divisjon i Trøndelag. Men vi skal gi alt og håper det skal holde til seier, forklarer spillerne like før kampstart.

Og de lot seg ikke skremme av at motstanderen var litt hissige i angrep de første minuttene, allerede etter 5 minutter sørget Joakim Aske for en litt overraskende Mastra-ledelse. Da sluttsignalet lød hadde Mastra like godt nedsablet Strindheim fullstendig og vant fortjent 5-0. Da var det naturligvis store gledesscener blant spillerne.

Overkant

– Dette var helt i overkant av hva vi hadde trodd var mulig, men vi løp dem formelig i senk og klarte stort sett å utnytte sjansene våre skikkelig, forklarer Joakim Aske.

Som gledet seg over seieren, men var mer bekymret for sin skadde ankel. Han tråkket nemlig over et stykke ut i den første omgangen, og var urolig for om han skulle bli klar igjen til de neste kampene.

– Det gjør i alle fall vanvittig vondt nå, men jeg håper smertene gir seg relativt raskt. Jeg er jo ikke kommet hit til Danmark for å ligge skadet på sidelinjen, sukker han.

- stavanger aftenblad -

Ingen bilde eller intervju, men mål laga han! Hurra

Sjekk dessuten denne på dagbladet TV. Lure på koffor eg ALLTID tenke på Andreas Ruud når eg ser sånt?

Silje. Sorry, eg sku gitt beskje. Men eg vett ikkje om du ville hatt besøk av meg og to til, som du ikkje kjente, eller kunne bli kjent med...

3 kommentarer:

Andreas sa...

Nå lurer også jeg på hvorfor du tenker på meg når du ser en video av "modeller for Jesus"..

"God dag. Andreas, modell."

Eh...

katrine i bergen sa...

hook broren din opp med søsteren min på dana, så blir vi i slekt?! snakkes i familiebesøk!

silje sa...

men dei to hadde ikkje trengt å komme inn... hadde dei?